In Miscare

Lunile de iarna mereu le-am asociat ani de zile cu statul in casa, odihna, mese gustoase, timp petrecut in familie.  Pe de o parte datorita zilelor libere, pe de alta parte din cauza vremii care iti da mai putine variante de a petrece timpul in aer liber.

 

Plecam din start cu gandul ca frigul si eventual zapada ne tin pironiti in casa 😊

 

Miscarea ne ajuta mental din doua puncte de vedere:

 

  • dispare frustrarea ca nu am facut miscare in ziua respectiva sau am mancat prea mult;
  • creste nivelul endorfinelor, dispare starea de anxietate si tensiunea.

 

Pe masura ce am inceput sa pastrez obiceiul miscarii chiar si iarna, gandurile mele de auto-invinuire legat de ce mancam s-au dispersat, alegerile mele alimentare sunt constiente, nu m-am mai ingrasat in vacanta si ma simt plina de energie.

 

Iti scriu si tie mai jos tipuri de activitati pe care le poti face in perioada rece:
  • 1) Plimba-te:

Orasul este impodobit, in unele zile probabil va fi si zapada. Sunt multe motive sa iesi la o plimbare alaturi de cineva drag, sau in propria-ti companie. Mersul pe jos mai rapid, sau mersul pe jos prin zapada consuma calorii mai mult decat ne asteptam noi, cei obisnuiti cu ideea ca numai un effort istovitor aduce rezultate.

Instaleaza-ti pe telefon aplicatii gratuite care numara pasii si seteaza-ti obiective plecand de la cata miscare faci in momentul acesta (daca mergi 5000 pasi in prezent, mai adauga 1000 si apoi creste treptat, in fiecare saptamana) Ideea nu este sa te fortezi, ci sa fie suficient de confortabil cat sa o faci zilnic. Cantitatea va creste o data cu implementarea obiceiului;

 

           2) Fa exercitii in casa:

Mai tii minte exercitiile de incalzire de la sala de sport? Aparent banale, exercitiile de la ora de sport sunt foarte eficiente. Adauga cateva serii de genuflexiuni, abdomene si fandari, iar muschii tai vor ramane tonifiati. Fa putin si constant, seteaza-ti un plan pe fiecare zi (fac 10 genuflexiuni, 10 abdomene si 1 floatre). Fa-o zi de zi.

           3) Mergi la patinoar:

Daca nu ai patinat niciodata, dar ai mers cu rolele, mergi cu toata increderea, este mai usor decat mersul pe role. Daca nu ai mers nici cu rolele, intra pe gheata si usor, usor vei invata. Este un sport pe care l-am ocolit ani de zile si pe care l-am indragit imediat.

Eu il prefer in aer liber.Consumul caloric este mare, insa nu il vei percepe ca pe un efort, ci ca pe ceva deosebit de distractiv.

 

        4) Urca scarile:

Vrei sa scapi de celulita si sa slabesti ? Ai cele mai bune “aparate” la cativa pasi de tine. Daca nu ai antrenament, urca in prima saptamana cate 2 etaje, apoi poti creste treptat cate 2-3 etaje si adauga usor, usor greutati (un rucsac in spate te va ajuta sa lucrezi intens muschii si sa consumi mai multe calorii). Daca stai la casa, un stepper te poate ajuta sa inlocuiesti acest obicei. Este ieftin, mic si usor de folosit;

 

 

Cu ce tip de miscare te-ai gandit sa incepi ? 😊

 

 

 

 

Recommended Posts
Showing 2 comments
  • Irina
    Răspunde

    Am fost duminica la patinuar. Incepusem sa fac miscare in fiecare seara saptamana trecuta, dar am renuntat din cauza oboselii saptamana asta. Si vreau sa reiau, ca aplicatia de pe telefon ” antrenamente zilnice” ma anunta ca e timpul. Vin pe jos zilnic de la serviciu 40-60 minute. Si merg spre serviciu 15 min pe jos . Sunt cam pofticioasa cand sunt obosita. Si seara bag in mine de toate.

    • NoulEu
      Răspunde

      Felicitari, Irina! Si eu merg pe jos in fiecare zi si, desi ar parea un efort mic, ma simt plina de energie, picioarele sunt mai tonifiate, iar mental ma simt deosebit de bine.
      Legat de miscare, iti recomand sa alegi un tip de activitate de intensitate mica pe care il poti face zilnic, indiferent de situatie, fara efort. De ex. daca vrei sa ajungi sa alergi 5 km, incepe prin a alerga cateva sute de metri sau chiar sa mergi – ZI DE ZI 🙂
      O data ce ai implementat obiceiul, va creste si cantitatea. Ideea este sa iti setezi o perioada de cateva zile in care sa faci acel cel mai mic lucru si sa nu cresti intensitatea, numarul de repetari, sau distantele, chiar daca ai tendinta asta. Dupa ce trec zilele respective, cresti un pic pe o alta perioada. Sper ca te-a ajutat raspunsul meu. Daca te mai pot ajuta, sunt aici 🙂

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search