In Cum gandim

Ziua buna incepe de dimineata 😉 Fie ca este vorba de prioritati, agenda zilei, sau putina miscare, dimineata este un bun start si un indice al zilei care urmeaza. Daca incepem ziua cu o activitate mancatoare de energie, cum ar fi de exemplu navigarea pe retetele de socializare sau verificarea e-mailului, este foarte posibil ca intreaga zi sa se desfasoare la fel, fara productivitate.

O dimineata reusita este una in care iti indrepti atentia asupra ta, a interiorului tau si, treptat, catre prioritatile zilei respective.

Indiferent de ce s-a intamplat in ziua precedenta, inclusiv situatia in care nu te-ai tinut de planul tau alimenentar, fiecare dimineata reprezinta un nou inceput. Iata 5 activitati pe care le poti face pentru pierderea ingreutate:

 

Concentreaza-te asupra emotiilor tale

Mancatul emotional este o provocare pentru cei mai multi dintre noi. Desi sunt persoane care atunci cand se confrunta cu o situatia stresanta, refuza mancarea, o mare parte dintre noi, cadem in extrema cealalta. Ne hranim emotiile cu mancare. Iar numarul celor care isi gasesc alinarea in alimente, este din ce in ce mai mare.  O prim exercitiu foarte puternic de control al emotiilor este de a le observa. Desi pare banal, cand sunt intrebate, multe persoane nu stiu sa spuna ce emotii simt. Identificarea emotiilor este primul pas spre controlul lor. Imi pot pune singur urmatoarele intrebari:

 

Ce simt acum? Ce m-a condus aici? Cum as putea sa schimb starea pe care o am in acest moment?

 

Fa un obicei din a scrie intr-un jurnal sau pe o foaie ce simti in momentele acelea, iar intensitatea emotiei va scadea. O baie fierbinte, joaca cu un animalut sau o scurta  plimbare sunt doar cateva exemple de moduri in care iti poti schima in bine starea emotionala.

 

Mergi cu bicicleta / pe jos / cu mijloacele de transport in comun

Atunci cand alegi sa lasi masina acasa, nu faci doar economie, ci iti oferi posibilitatea de a face miscare si a fi mai sanatos. Chiar daca distanta poate nu este mare pana la  un mijloc de transport, alege sa cobori mai devreme cu o statie, doua, urca scarile, stai in picioare pastrand o postura corecta.

Daca ai posibilitatea sa monitorizezi cu ajutorul unei aplicatii gratuite pe smart phone, ai sa observi ca vei avea un consum caloric deloc de neglijat 😊

 

Mananca mese bogate in proteine

Deja stim ca proteinele nu ne ingrasa, iar surplusul este eliminat, nu se depune.

Mai mult decat atat, proteinele ne dau senzatie de satietate, ne tin de foame. S-a demonstrat ca un consum echilibrat de proteina duce la eliberarea hormonului foamei, grelina, care stimuleaza senzatia de plenitudine.

Este recomandat sa ai un consum de maximum 30 -35 grame de proteina per masa.

 

Pregateste-ti gustarile

Un stil de viata echilibrat este unul bine organizat. Dimineata este momentul in care ne pregatim gustarile pentru ziua respectiva, fie ca este vorba despre serviciu sau despre diverse deplasari. Avand deja pregatita mancarea cu tine, riscul de a te infometa si a face alegeri nesatoase, scade dramatic.

Asa ca nu te lasa surprins si pregateste-ti de acasa gustarile pentru parcursul zilei.

 

Bea apa putin calduta cu lamaie pe stomacul gol

Hidrateaza, curata intestinele si ajuta organismul sa descompuna tesutul adipos. Ajuta la controlul senzatiei de foame, iar sistemul digestiv este imbunatatit. Mai mult decat atat, stimuleaza miscarile intenstinului, astfel incat problemele de costipatie dispar.

 

Tu pe care dintre ele deja le experimentezi dimineata? 🙂
Recommended Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search