In Alimentatie

Rata metabolică bazala reprezintă numărul de calorii pe care Îl consumi pentru a supraviețui.  Acest număr de calorii este necesar ca organele să funcționeze atunci când tu nu faci niciun efort fizic.

Te poți gândi la asta ca la un consum pe care îl ai dacă stai toată ziua în pat.

 

Consumăm calorii:

 

–              când mâncăm (prin digestie)

–              când dormim

–              pentru funcționarea organelor vitale

 

După vârstă de 30 de ani, rata metabolică începe să scadă și la fiecare 10 ani se calculează diferit (la fiecare 10 ani, micșorăm rată metabolică cu 100 kcal). De exemplu dacă din formulă reiese o rată de 1800 Kcal și ai 40 ani, poți consideră rata metabolisului bazal la 1700 Kcal.

Pentru că se referă strict la consumul în stare de repaos, printr-un calcul pe bază unei formule (sau a calculatoarelor ce se găsesc pe internet), putem află ușor câte calorii trebuie să consumăm ca să ne menținem greutatea, să o creștem, sau să o scădem.

Rata metabolismului bazal este diferită și din punct de vedere genetic, astfel încât sunt persoane care se nasc cu arderile mai rapide decât ceilalți.

 

Însă pentru ceilalţi, iată 7 moduri prin care îți crești arderile:

 

  1.  Creșterea masei musculare:

Mușchiul este un țesut care necesită multă energie pentru a se păstra sau pentru a se dezvoltă.

Asta înseamnă că în măsură în care ai masă musculară, arzi mai multe calorii. Un kg de mușchi arde aproximativ 12 calorii pentru a se menține, în timp ce pentru un kg de grăsime, arde doar 4.

 

  1.  Intensifică antrenamentele:

Exercițiile cardio (alergat, bicicletă, bandă, sărit coardă), chiar dacă nu cresc masa musculară, intensifică arderile în timpul antrenamentului și câteva ore după. Crește intensitatea exercițiilor prin mărirea vitezei în reprinzele de alergat, sau sprinturi scurte în reprizele de bicicletă, sărit coardă, etc.

 

  1.  Mănâncă mai des

Pare un paradoxal, dar mâncatul o dată pe zi, scade rată metabolică.  Digestia reprezintă un consum de energie important, iar organismul consumă doar dacă este învățat să facă asta.

Dacă mănânci doar o data pe zi, el va diminua arderile a te proteja în cazul în care nu va mai primi hrană. Dacă mănânci de 3 ori pe zi și iei și 1-2 gustări, orgasmul va fi pus la treabă, iar arderile se vor intensifică.

 

  1.  Crește cantitatea de proteină

 

Pentru digestia proteinei, organismul are un consum mai mare decât îl are pentru grăsimi sau gludice.

Așadar crește aportul de proteine în alimentație. Surse de proteină găsesc în carne (vită , porc, curcan, peşte, ouă, brânză, cereale integrale) sau dacă  ești vegan în tofu, fasole, linte, năut, cereale integrale, nuci, soia, etc.

 

  1.  Evită dietele restrictive

Dietele care te supun la înfometare sau la un consum redus de calorii

(sub 1200 kcal în cazul femeilor sau 1800 kcal în cazul bărbaților), afectează iremediabil metabolismul bazal.

Corpul nu înțelege intențiile noastre și percepe că pe o stare de urgență, scăzând drastic rată metabolică pentru a supraviețui restricției, asemeni unui moment real din viață când nu ne-am putea hrăni zile la rând, sau când am avea acces limitat la hrană.

În aceste diete restrictive se pierde masă musculară, rată metabolică crește din această cauza, iar rezultatul este acumularea unui număr mai mare de kilograme decât înainte de dietă.

 

Tu cu ce punct vei începe? 🙂
Recommended Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search