In Miscare

Cum te pot ajuta chiar şi 15 minute de mers pe jos

Oamenii nu acționează de obicei din două motive – ESTE PREA GREU sau ESTE PREA UȘOR.

Desi nu este privit ca un tip de efort in sine, mersul pe jos are nenumarate avantaje, nu foarte departe de cele ale alergatului. Cunosc oameni care au slăbit 10 kg pentru că au renunțat să meargă cu mașină la birou și câteva stații fără autobuz.

Mersul pe jos presupune un minim de efort si păstrarea unei posturi corecte, iar prin mărirea ritmului de mers, ne putem apropia destul de mult de consumul energetic pe care îl avem în timpul unei alergări, de exemplu.

Stresul și situațiile tensionate din timpul zilei, sunt percepute de organism că un şoc, el nu îl deosebeşte de stresul fizic și se eliberează adrenalină, hormoni de stres. Mersul pe jos ne ajută să scădem nivelul hormonilor de stres și ne dau o stare de bine, de liniște.

Am fost concepuți să ne mișcăm, iar sedentarismul se poate observa lesne ce amprenta pune societății moderne. Din punct de vedere psihologic, activitatea fizică îmbunătățește starea de spirit, eliberează hormoni responsabili cu starea de bine și scade nivelul stresului. Iar mersul este cea mai simpla forma de activitate fizică.

 

Studii efectuate pe o perioadă de 12 ani, au demonstrat că în cazul persoanelor de peste 65 ani, rata decesului a scăzut cu 20% datorită plimbărilor zilnice de doar 15 minute.

 

Câteva beneficii evidente:

– Scade riscul de boli cardio vasculare și colesterol ridicat;
– Scade riscul de diabet zaharat;
– Îți îmbunătățește condiția fizică;
– Îți îmbunătățește somnul;
– Îți îmbunătățește starea psihică;
– Slăbești
– Îți protejezi articulații și îți întărești mușchii, oasele și organele;
– Nu te costă bani;
– Nu necesită efort intens, așa că poate fi făcut de oricine.

Dacă ţi se par puține 30 min pe zi (15 dimineață, 15 seară) hai să analizăm împreună câteva cifre:

Rezultatul este cam aşa: cca. 200 calorii / zi ; 1400 Kcal pe săptămâna; 5600 kcal pe luna; 67.000 calorii pe an.

Brian Wansink spunea în cartea lui „Mindless eating” că oamenii privesc schimbările mici pe moment, nu le raportează la perioade lungi. El dădea exemplu de o femeie care doar pentru că a renunțat la gustarea pe care o lua în fiecare zi în drum spre birou, schimbându-și locul de muncă, a reușit să slăbească 4 kg într-un an fără măcar să se simtă privată de ceva.

O mică schimbare, poate aduce rezultate uriașe.

Nu te opri din a o face doar pentru că este PREA UȘOR, ai încredere și observă rezultatele pe termen lung.
Recommended Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search