In Alimentatie

Pentru că la fel ca și sportul de performanţă, slăbitul include disciplină, perseverență, muncă, ambiție și răbdare, în America se organizează concursuri de slăbit cu premii pentru cei care scăpa de cele mai multe kilograme. Am extras 12 obiceiuri pe care le are în continuare o câștigatoare a marelui premiu care a reușit să slăbească mai bine de 50 de kilograme:

 1)  Controlul emoțiilor

Este important să determini cu ajutorul unui coach sau psiholog care sunt rădăcinile problemelor tale cu greutatea. O data ce recunoști legăturile dintre emoții și alimentație, drumul va fi mai ușor de parcurs.  Însăși deschiderea ta de a vorbi despre felul în care te simți în corpul tău, cât de mulțumit sau nemulțumit ești despre aspectul tău fizic, te ajută să spargi barierele dependenței față de mâncare și să pornești de la a te acceptă. Multe persoane nu pot discută deschis despre problemele lor cu greutatea, nu se pot deschide și comunica. Se închid în ei și dezvoltă o frustrare care și-ar slăbi ușor puterile dacă ar fi tratată cu acceptare și deschidere.  S-a demonstat că persoanele care au avut un suport psihologic sau au făcut parte dintr-un grup de suport pe perioadă slăbirii, au șanse mult mai mari să își atingă obiectivele decât cei care sunt pe cont propriu.

2) Să realizezi că dieta este totul

Câștigătoarea marelui premiu spune că dieta este totul atunci când vine vorba de menținerea și pierderea în greutate. „Deși antrenorii din sala de forţă vă spun că vă pot ajută să vă construiţi mușchii și să vă imbunătăţiţi sănătatea cardiovasculară, această nu poate anula o dietă proastă cu meșe dezechilibrate. De fapt, două ore de fitness intens pot fi anulate cu o masă sau o gustare proastă. Dacă încercați să vă mențineți greutatea sau să slăbiți, trebuie să fiți conștienți că că este o luptă zilnică, dar amintiți-vă întotdeauna că merită! Nicio bucată de mâncare nu se va compara vreodată cu felul în care vă simțiți când sunteți frumoși și sănătoși „, adaugă ea.

3) Îmbracă sorțul de bucătărie

Gătitul acasă este vital pentru un control asupra calității și cantității alimentelor din mâncare. Ea spune că dacă ai luat o masă în oraș, trebuie să o consideri o „masa ieftina” și să continui timp de o săptămâna să consume mesele în care îți poți controla singur alimentele. Conceptul de “masă ieftină” se referă la uleiul de proastă calitate adăugat în exces, zahărul din alimente și alte ingrediente nesănătoase adăugate pentru a da un gust bun mâncării. Comercianții sunt interesaţi să ne placă alimentele, nu (numai) să fie sănătoase.

4) Trişează inteligent

Dacă vrei să îți menții un abdomen plat, nu sări calul cu trişatul. Chiar dacă trișăm, acesta trebuie să fie controlat. De exemplu dacă ai poftă de o îngheţată, mănâncă câteva fructe în schimb. Dacă mănânci ceva nu tocmai dietetic, asigură-te că are totuşi calităţi nutritive care să îți hrănească corpul.  Iar dacă trişezi, asigură-te că porțiile sunt mici, nu da iama în cantități mari de dulciuri sau alte produse calorice.

5) Previzualizează meniul

Dacă te hotărăști să mănânci în oraș sau să mergi la o cină festivă, asigură-te că știi dinainte ce vei mânca. Alege alimentele neprocesate, cum ar fi proteină cu salată, peşte și legume, etc.

6) Renunță la prăjeli

Când alimentele sunt scufundate în ulei, caloriile și cantitatea de grăsime sunt foarte mari. Prajelile sunt un element ce a dispărut definitiv din alegerile pe care le are de când cu noul stil de viață.

7) Planificări, planificări, planificări

Planificarea meselor te scutește de posibile eşecuri. Ea își planifică toate cele 3 meșe și gustările și știe exact ce va mânca, astfel încât nu va fi tentată să poftească la alte alimente.

8) Aminteşte-ți mereu drumul

Este foarte important să ai mereu în gând de ce ai pornit să faci asta? De ce vrei să slăbești? De ce te-ai hotărât să fii mai sănătos?  „Revino în fiecare zi la întrebarea asta și nu uită care este scopul tau”, ne spune ea.

9) Adaugă ouăle în alimentația ta

Ouăle sunt un suport în bucătăria campionei. Sunt pline de calități nutriționale, au puține calorii și multă proteină, ajutând la scăderea surplusului de grăsime. Fie că este fiert, sau omletă fără ulei, oul este o alternativă perfectă, hrănitoare și sățioasa într-un program de slăbire.

10) Umpleți-vă frigiderul cu verdețuri

„ Frigiderul meu este mereu umplut cu verdeturi”, ne spune câștigătoarea concursului. Beneficiile acestui lucru sunt conținutul mic de calorii, conținutul crescut de fibre și lipsă alternativelor calorice – mănânci ce ai în frigider.

11) Scade cantitatea de carbohidrați

Dacă îți  plac pastele, găseşte alternative sănătoase. Fie că alegi variante vegetale, sau integrale, elimină sosurile calorice, cantităţile mari de parmezan. Asociaza-le cu legume, seminţe sau cu sosuri naturale de roşii.

12) Evită caloriile lichide

Dacă ar fi să dea un sfat celor care vor să slăbească, ar fi acela de a nu bea niciodată calorii.  Băuturile calorice precum sucurile, siropurile, frapp-urile, etc. nu au un conţinut nutritiv, iar de cele mai multe ori îţi produc senzaţie de foame după ce le consumi.  Este important să faci economie de calorii şi să le consumi din mese.

Dacă vrei să devii şi tu un campion, contactează-ne, suntem aici 😊

Sursa: Eatthis.com

 

Recent Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search