In Miscare

Prima luna la sala este un test pe care nu foarte multe persoane il trec. Probabil ai auzit foarte des si prin cercul tau de prieteni cuvintele acestea: “Gata! Mi-am facut abonament la sala”

Apoi se asterne o tacere asupra antrenamentelor care urmeaza. De ce? Pentru ca foarte multi le abandoneaza.

Am sa enumar principalele motive pentru care oamenii nu continua pe acest drum:

 1) Nu au un program de antrenament;

2) Antrenamentele pot fi obositoare si dureroase la inceput;

3) Nu isi gasesc motivatia necesara pentru a se antrena singuri;

4) Se plictisesc;

5) Rezultatele intarzie sa apara.

 

Nu am cautat statistici si nici nu este foarte important sa intram in cifre pentru a pune in ordine aceste motive. Consider ca cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci in momentul in care incepi sa te antrenezi cu greutati este sa ai un program bine pus la punct.

 

Am structurat un astfel de program pentru cei care vor sa inceapa. La final voi vorbi si despre alegerea corecta a greutatilor. Inainte de a incepe orice fel de antrenament recomand un test de efort.

 

1) Antrenamentul bratelor

Flexii cu bara: 4 serii a cate 12 repetari  Video

Flexii concentrate cu gantera: 4 serii a cate 6 repetari Video 

Flotari la banca: 4 serii a cate 8-12 repetari Video

Impins culcat cu priza ingusta: 4 serii a cate 6 repetari. Video

2) Antrenamentul pieptului si al umarului

Impins culcat cu haltera: 4 serii a cate 12 repetari Video 

Fluturari cu gantere in plan inclinat: 3 serii a cate 8 repetari Video

Impins cu gantere deasupra capului: 4 serii a cate 12 Video 

 

3) Antrenamentul spatelui si al trapezului

Tractiuni la helcometru: 5 serii a cate 12 repetari Video

Ramat aplecat cu gantera: 4 serii a cate 10 repetari Video

Ridicari din umeri cu haltera: 3 serii a cate 12 repetari Video

 

4) Antrenamentul picioarelor si al abdomenului

Genuflexiuni cu gantere: 4 serii a cate 15-20 de repetari  Video

Fandari cu gantere: 4 serii a cate 10 repetari Video

Crunchuri: 4 serii a cate 20 repetari Video

Crunchuri alternate: 4 serii a cate 15-20 repetari Video 

 

 

*Ordinea antrenamentelor nu este importanta, insa trebuie sa tii cont de ordinea exercitiilor
**Inainte antrenamentului faceti o incalzire de 15-20 de minute
***15 minute de alergat pe banda, la finalul antrenamentului, vor reduce simtitor febra si oboseala muscula
****Alegerea greutatilor e extrem de simpla. Fie ca esti fata sau baiat, lucreaza cu greutati cu care poti executa repetarile din program. Daca de exemplu ai de facut 12 de repetari si simti ca poti face mult mai multe, inseamna ca greutatea este prea mica.
*****Fetele pot inlocui bara olimpica (20 kg) cu una mai mica, de 10 kg
******Pauzele intre serii trebuie sa fie de 1 minut

Cum a fost experienta ta legata de primul abonament la sala?


 





 

Recent Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search