In Cum gandim

Am ales sa abordez acest subiect tocmai pentru ca din punct de vedere psihologic este cel mai simplu drum catre a aduce schimbare in viata ta – MODELAREA.

Ce este modelarea?

Reprezinta modul prin care o persoana isi structureaza experienta subiectiva. Cum priveste ea lumea,  realitatea exterioara si care ii sunt obiceiurile ce au adus-o aici.

Diferenta intre a reusi si a esua, de multe ori o reprezinta calea. Cand nu atingem obiectivul, avem tendinta de a umbla la cantitate, la a plusa efortul.

 

Realitatea este ca de cele mai multe ori este vorba de calea pe care am ales-o si de abordare.

 

Modeland o persoana care deja face ceea ce tu vrei sa obtii, este suficient sa ii observi obiceiurile, stilul de viata, activitatile, oamenii cu care alege sa isi petreaca timpul, gandirea si comportamentul. Pasul urmator este de a le integral la nivel identitar si de a actiona in acel sens, iar de aici drumul incepe sa capete claritatea de care aveai nevoie.

 

 

 

Iata cele mai des intalnite obiceiuri ale persoanelor cu un stil de viata sanatos:

1.Isi gasesc tipul de activitate preferat si il fac cu placere

Activitatea fizica, si aici ma refer la orice tip de activitate, inclusiv mersul pe jos, fara aproape nicio exceptie, face parte din activitatile de baza ale unei persoane ce duce un stil de viata sanatos. Persoanele care au un stil de viata sanatos aleg tipul de activitate preferat, cel pe care se asigura ca il vor putea face in orice perioada din viata lor, indiferent de situatie.

Ex. : aleg sa merg pe jos pentru ca o voi putea face indiferent de vreme, echipament, situatie financiara, etc.

 

2.Isi pregatesc mancare sanatoasa si isi prestabilesc meniuri

Cel mai usor si la indemana este sa intri in primul magazin sau la fast-food si sa iti iei o mancarea semi-preparata sau deja ambalata. Mai mult decat atat, a pune mana pe un covrig si a-ti potoli foamea este poate cea mai la indemana actiune. Insa, asa cum stim, frumusetea si sanatatea cer disciplina. O disciplina care atunci cand ajunge a fi rutina, nu va mai fi perceputa ca un efort. Pregatirea produselor de acasa, transportarea lor in caserole, ajuta sa cunosti preparatul, sa alegi uleiurile, condimentele si produsele poaspete cu care urmeza sa te hranesti.

 

3. Fac din sanatatea lor o prioritate

Poate ca cel mai important obicei este ca in fata tuturor poftelor si tentatiilor, vine convingerea ca sanatatea este cel mai de pret lucru.  Am fost invatati sa punem cel putin pe locul 2 sanatatea si activiatea fizica, asta pentru ca nimeni nu are nevoie de noi sanatosi.

Nu doar o data am fost intrebata: „ce vrei acum, sa traiesti 100 de ani?” – ei bine, da, daca se poate, si mai mult ☺ . Impreuna cu familia, prietenii, locul de munca, persoanele care au un stil de viata sanatos dedica fiecare zi pentru a aduce aportul sanatatii lor.

 

4. Nu cred in diete

A avea un stil de viata sanatos, duce la constientizarea ca schimbarea se face pe viata.

A tine un regim timp de cateva luni, apoi reveni la stilul de viata dezordonat si sa te astepti ca nimic rau sa se intample, inseamna sa te minti singur. Majoritatea avem tendinta sa ne mahnim cand nu scadem in greutate rapid, insa te intreb – in cat timp ai acumulat kilogramele acelea?

Mai mult decat atat, dietele in general sunt restrictive si rup echilibrul care trebuie sa existe in alimentatia noastra. Un stil de viata sanatos este calea cea mai sigura catre un corp si o minte asa cum ne-o dorim.

 

5. Dorm cel putin 8 ore

Nelipsitele 8 ore de somn cel putin pe noapte au un rol deosebit de important. Este obiceiul la care oamenii care au grija de sanatatea lor, tin foarte mult.

Somnul regleaza echilibrul hormonal, emotional si iti da energia pe care nu vei mai avea nevoie sa o obtii din energizante sau mancare suplimentara.

 

6. Iau gustari sanatoase

Gustarile, micile mese pe care le luam intre cele principale, pot face diferenta din punct de vedere caloric, daca nu le alegem corect. Gustarile pe care le aleg persoanele cu un stil de viata sanatos sunt nucile, semintele crude, fructele, legume.

 

7. Mesteca mult si savureaza mancarea

Mancatul constient vine cu o multime de beneficii. Digestia este ajutata odata cu mestecatul indelungat. De asemenea, senzatia de satietate va fi perceputa mult mai devreme, astfel incat nu vei ajunge in punctul in care te simti supra-incarcat. Patrarea unui echilibru si a constientizarii, este un element important in alimetatia unui om sanatos.

 

In concluzie, adoptarea unui stil de viata sanatos ne este la indemana.  Nu sunt eforturi supra-omenesti, ci sunt pasi pe care daca ii adoptam cu ajutorul modelarii oamenilor ce au integrat-o deja in viata lor, succesul este garantat.

Succes!

Recent Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search