In Alimentatie, Cum gandim

Deja stim cu totii ca trebuie sa mancam mai putin decat consumam, insa uneori, chiar daca respecti aceste reguli, procesul tau de scadere in greutate poate merge cu frana de mana trasa.

Sunt aspecte importante de care trebuie sa tii cont ca lucrurile sa mearga  in sensul dorit

Acest lucru se poate intampla din cateva motive, dar, cel mai adesea,  vine cu ceva ce trebuie neaparat schimbat in stilul de alimentatie.

Iata 5 din cele mai intalnite motive ce pot incetini sau opri procesul tau de slabire:

1. Esti stresat

Stresul conduce la eliberarea cortizolului, hormon produs de glandele suprarenale, el fiind adesea denumit si „hormonul stresului”. Nivelul cortizolului creste intotdeauna atunci cand esti supus unui stres fizic sau de natura psihologica. Atunci cand organismul secreta cortizol, proteina din mușchi se descompune si se elibereaza aminoacizii in sange.
Rolul sau principal este de a creste cantitatea de zahar din sange prin intermediul gluconeogenezei, precum si de a suprima raspunsul sistemului imunitar, de ajutor in metabolizarea grasimilor, proteinelor si carbohidraților.
In societatea in care traim acum, nivelul de stres este foarte ridicat. Cortizolul afecteaza astfel tesutul muscular si favorizeaza depozitarea grasimilor in corp. Unul dintre rele pe care le aduce nivelul crescut de cortizol, este acumularea de grasime, in special in jurul taliei – acest lucru se intampla chiar si atunci cand mananci sanatos, faci miscare si ai grija de dieta ta din punct de vedere caloric.

Cum poti schimba starea aceasta:

  • Mediteaza : poti accesa o multime de exercitii de meditatie pe care le gasesti pe canale multimedia, poti achizitiona cd-uri audio, sau poti pur si simplu sa iti gasesti o pozitie confortabila, inchizi ochii si iti observi respiratia;
  • Joaca-te cu animalele: nu intamplator se folosesc in terapie animalele de companie; activitatea de acest gen scade nivelul de stres, anxietate și depresie, cât și sentimentul de singurătate, imbunătățesc o serie de parametri fiziologici (tensiunea arterială și ritmul cardiac scad, se secretă serotonina și dopamina – care oferă o stare de bine);
  • Mergi in natura: natura, peisajele, aerul curat, rasaritul, apusul, mirosul de ploaie, zgomotele din mijlocul naturii ajuta la deconectarea de cotidianul producator principal de stres. Plimbarile si exercitiile de respiratie in natura reduc substantial nivelul de cortizol si ajuta la relaxare profunda, sanatate si vitalitate;
  • Asculta muzica: intr-un experiment ce a fost realizat la Centrul Medical Osaka, un grup de pacienti carora li s-a facut colonoscopie, a fost impartit in doua. Unora li s-a pus muzica in timpul procedurii, celorlalti, nu. Rezultatul a fost ca nivelul de stres al celor care au avut muzica a fost foarte scazut in comparatie cu al celorlati;
  • Somnul – am putea sa il consideram fruntasul metodelor de a scadea nivelul de stres. De asemenea este deosebit de important in procesul de slabire. Studiile arata ca daca nu se respecta un numar de 8 ore pe noapte timp de o saptamana, nivelul cortizolului creste, pastandu-si valoarea ridicata timp de 2 zile.

 2. Nu bei suficienta apa

Desi ne-am saturat de cate ori am auzit cat de important este consumul de apa pentru organism,  sunt multi oameni care nu consuma suficienta. Apa este un element vital organismului, fara de care nu putem supravietui mai mult de 2-3 zile.

 

Exista o serie intreaga de beneficii in a bea apa multa, una dintre acestea fiind corespunzatoare functiei renale.

Deshidratarea afecteaza rinichii, iar cand rinichii nu functioneaza in parametrii normali, ficatul trebuie sa preia functii suplimentare. Ficatul este responsabil cu metabolizarea grasimilor, ceea ce inseamna ca grasimile nu pot fi metabolizate la fel de eficient cand ficatul va lucra de doua ori la fel de greu pentru a indeparta grasimile.

Solutia este simpla: cand iti este sete, bea apa.

Consumul unei cantitati anume de apa nu este decat un mit, cantitatea corecta fiind cea de care simti ca ai nevoie, bei daca iti este sete.  Cantitatile de lichide consumate in exces sunt eliminate prin cantitati mari de urina diluata. Daca observi ca nu ai senzatie de sete cat sa bei o cantitate de aproximativ 1.5 litri pe zi, poti ajusta aceasta nevoie din condimentarea mancarii – alege condimentele naturale.

3. Nu dormi suficient

Nu numai ca somnul reduce nivelul de cortizol, dar de asemenea, produce hormonul de crestere. Acest hormon stilmuleaza cresterea masei musculare, repararea celulelor si testurilor la copii, adolescenti si adulti. Hormonul de crestere are un rol total opus cortizolului in organism – favorizeaza scaderea in greutate, sustine sistemul imunitar, si tine la buna functionare a organelor.

Somnul de asemenea aduce un echilibrul hormonilor ce controleaza senzatia de foame.Daca te-ai dus vreodata la culcare cu senzatie puternica de foame, iar cand te-ai trezit nu o mai aveai, acesta este motivul. De partea cealalta, daca pierzi o noapte de somn, esti predispus la a manca mai multe calorii ziua urmatoare.

4. Ai o digestie deficitara:

Functionarea sistemului nostru digestiv este mult mai importanta decat felul in care aratam. Este un sistem deosebit de complex de a carei buna functionare depind greutatea corporala, reglarea metabolismului si absorbtia nutrientilor din alimente. Digestia incepe in gura si se termina in colon, asadar, felul in care tinem la sanatatea lui, incepe cu ceea ce bagam in gura si cat de mult mestecam.
Insa, un singur lucru este clar: daca vrei sa iti faci corpul aliat in pierderea in greutate, sa iti stimulezi sistemul imunitar, sa iti imbunatatesti calitatea pielii, sau pentru a te simti pur si simplu energic, trebuie sa incepi cu sanatatea sistemului digestiv.

Din pacate, majoritatea oamenilor de obicei nu realizeaza ca intestinul lor nu functioneaza in parametri, pana cand ajunge sa fie tarziu

Cateva semne ca digestia nu functioneaza in parametri, pot fi: balonarea, diareea, greata, constipatia, durerea abdominala. Poti imbunatati procesul degestiv prin consumul de fibre (avocado, zmeura, mazare, fasole, linte, orz), sa bei mai multa apa, sa mesteci mai bine (de 20 de ori inainte de fiecare inghititura), sa fii atent la felul in care combini alimentele, sa faci miscare, sa nu manca cu 3-4 ore inainte de culcare, sa reduci stresul).

5. Nu mananci suficiente fibre:

Fibrele ajuta la buna functionare a digestiei si creaza o stare de bine, ceea ce ajuta la diminuarea consumului mare de calorii. Studiile arata ca aportul de fibre reduce nivelul colesterolului, imbunatateste digestia si previne constipatia.

Desi beneficiile sunt evidente, oamenii nu consume suficiente fibre. De ce? O pare parte dintre noi presupunem ca ne luam suficiente fibre din cerealele de baza cum ar fi painea si produsele derivate, insa adevarul este ca produsele procesate nu mai contin cantitatile de nutrienti si fibre de care avem nevoie.
In schimb, poti consuma fructe, legume si cereale integrale. Cerealele integrala contin fibre insolubile care accelereaza tranzitul intenstinal si previn constipatia. Atentie insa la alegerea cerealelor pentru micul dejun, cea mai mare arte din ele contin cantitati considerabile de zahar care le transforma in deserturi – cititi cu atentie eticheta.

Este unul dintre aceste motive cauza lipsei de scadere in greutate in cazul tau?

Spune-mi parerea ta in comentariul de mai jos 🙂

Recent Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search