In Miscare

 

De-a lungul timpului,  nu știm cum şi de la cine avem în minte faptul că pentru a avea o greutate optimă trebuie să facem sport. Totul ar fi în regulă dacă am asocia corect mișcarea fizică necesară pentru o stare de sănătate bună, cu sportul. Din păcate însă, atunci când ne gândim la sport vedem competițiile de la televizor, vedem atleți care fac eforturi deosebite pentru a reuși,  vedem o sală plină de aparate sofisticate şi o mulțime de transpirație ….

Greu vs. ușor

Cei mai mulți dintre noi, mai ales cei care nu suntem familiarizați cu mișcarea fizică „renunțăm în minte” înainte de a începe. Încercând totuși să găsesc o cale de a face sport, am citit multe articole despre efectele benefice ale mișcării fizice în general, însă la un moment dat am dat peste un studiu care se referă la oamenii cei mai longevivi de pe glob. Acest studiu a determinat printre altele faptul că, în 6 zone geografice diferite, în care oamenii trăiesc cel mai mult şi sunt şi sănătoși la vârste înaintate aceasta se întâmplă pentru că fac mișcare zilnic. Vă atrag atenția 😉 că nu am scris „fac sport zilnic”. Pentru mine a fost eliberatoare această descoperire.

Cum să fac?

Şi acum câteva vești bune. Nu există mișcări fizice recomandate universal valabile. Există doar mișcarea fizică care ți se potrivește şi vom învăța să o găsim împreună.

Efort fizic pentru tine înseamnă să faci mai mult efort decât faci acum. Dacă acum nu faci nimic, ție o să îți vină cel mai ușor. Hai să vedem care sunt veștile bune. De exemplu randamentul mersului în ceea ce privește energia consumată este de 80% din randamentul alergării aceleiași distanțe. Dacă nu ai înțeles o să o spun altfel. Dacă nu îți place sau nu ai voie să alergi poți să mergi. Simplu. Cantitatea de energie consumată, transformată în Kcal va fi doar cu 20% mai mică în cazul mersului. Dacă nu este o veste WOW pentru tine înseamnă că nu ai probleme cu mișcarea fizică şi nu este necesar să citești mai departe.

Pentru mine a fost o informație salutară acum ceva timp pentru ca eu personal am urât să alerg. Mi-a mai trecut, fac eforturi să înceapă să îmi placă şi sunt pe drumul cel bun. Ce însemnă asta? Pentru început, dacă nu ești familiarizat cu alergatul este de ajuns să mergi. Pur şi simplu. Doar că aici este un secret. Trebuie să mergi cu scopul de a face mișcare. Adică să conștientizezi că tu mergi, în principal pentru că faci mișcare fizică pentru a-ți îmbunătăți sănătatea.

Vin aici ca argument cu un studiu realizat la un hotel în Marea Britanie. Cameristelor de pe un etaj li s-a prezentat o listă cu toate operațiunile pe care le făceau pe timpul curățeniei şi ce echivalent în Kcal consumate aveau aceste operațiuni. Au fost încurajate să se gândească de fiecare dată când aranjau camerele câte Kcal consumă. (schimbat lenjeria – 30Kcal, scuturat perdele – 10Kcal, aspirat = 25Kcal, etc). După exact un an marea majoritate dintre cameriste își corectaseră probleme de greutate în timp ce cameristele de pe un etaj care nu participaseră la test evoluaseră normal (adică se îngrășaseră în medie cu 2-5kg). Ce vreau să spun cu asta, că e foarte important să începem cu ceva şi să nu ne plângem că pentru noi nu se poate. Mersul pe jos poate fi primul pas semnificativ. Studiile spun că e recomandat să facem minim 10.000 de pași pe zi. O să fie greu, dar putem să începem şi cu 2.000. Partea bună este că avem tot timpul la dispoziție.

Bărbați vs. Femei

Mișcarea fizică are efecte diferite pentru bărbați și pentru femei. Astfel, în cazul bărbaților este mai ușor să distrugă grăsimile prin exercițiu fizic deoarece ei au din naștere o masa musculară mai mare. Întărindu-și masa musculară,  bărbatul supraponderal își stimulează metabolismul şi poate arde grăsimile mai repede.

Femeile obeze în schimb trebuie să evite exercițiile obositoare. Pentru ele sunt potrivite exercițiile moderate. Mișcarea în exces determină celule mitocondriale să ardă carbohidrații, nu grăsimile așa cum ar fi normal. Astfel, în timp ce se străduiesc din răsputeri și transpiră din abundență femeile de fapt inhibă capacitatea organismului de a arde grăsimile.

Beneficiul pentru bărbați în cazul mișcării fizice intense este că activează metabolismul să ardă grăsimi pe durata întregii zile în timp de pentru femei efectul nu este atât de benefic. Chiar s-a dovedit că o femeie care face efort fizic moderat şi regulat,  scade în greutate mult mai ușor decât o femeie care face exerciții extenuante. O veste foarte bună nu-i așa?

In concluzie …

Pentru cei care nu au o problemă să facă mișcare nu e nevoie de sugestii. Începeți cu ceva. Mulți dintre noi spun cam așa: Cel mai bine e să faci înot…… Şi cum nu au nici un bazin prin apropiere, sau costă prea mult abonamentul nu facem nimic. Putem începe cu mersul pe jos în scop de mișcare fizică. Şi aici sunt o mie de trucuri. Să cobori cu o stație mai devreme din tramvai şi să mergi restul pe jos, să urci scările pe jos sau măcar câteva etaje. Alege modalitatea care ți se potrivește şi care este cea mai ușoară pentru tine. Pentru început este mai mult decât de ajuns ;-)…

Recommended Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search