In Cum gandim

Tu crezi?

Cine crede că sănătatea lui s-a schimbat peste noapte? Cine crede că s-a îngrășat 5 Kg într-o săptămână? Desigur sunt întrebări retorice însă deși sunt evident false cădem deseori în capcana de a crede că reversul este posibil, că putem să ne însănătoșim complet peste noapte, că putem „să slăbim” 5 Kg în 3 zile şi lista poate continua. Încercăm rețete minune, ne expunem la restricții chinuitoare şi sfârșim prin a fi dezamăgiți.

Haideți să ne întoarcem la începutul articolului şi să recitim primele 2 fraze …. Treceți în revistă modul în care ați mâncat, v-ați odihnit, ați făcut mișcare, v-ați bucurat în ultimul an. Faceți-o acum. Opriți-vă pentru o clipă, închideți ochii (dacă puteți  😉 ) şi vizualizați ultimul an. Cum vă simțiți în legătura cu aceste amintiri? Având proaspete în minte aceste imagini, ce ați schimba?

Dacă totul este în regulă săriți direct la sfârșitul articolului sau închideți pagina pur şi simplu. Dacă însă sunt lucruri pe care ați dori să le schimbați, haideți să creionăm împreună un posibil plan de acțiune care să vă ajute.

Cum se întâmplă?

Așa cum ați văzut (atunci când ați închis ochii  😉 ) lucrurile nu s-au întâmplat peste noapte ci zi de zi, puțin câte puțin. 100Kcal în plus în fiecare zi înseamnă 1000 Kcal în zece zile, înseamnă cca. 7000Kcal în două luni ceea ce este echivalentul unui Kilogram de grăsime în locurile cele mai puțin estetice. Într-un an sunt cca. 5Kg,  în 5 ani ……. Iar 100Kcal pe zi sunt atât de puțin şi rareori observabil; poate e o felie de pâine „cu ceva” în plus,  poate am mâncat tot din farfurie deși eram sătul, poate e al doilea covrig cald din stația de autobuz….

Bine bine și ce să fac?! Se răzvrătește dialogul tău interior. Prima data nimic ;-), doar acceptă și chiar bucură-te de descoperire. Apoi identifică un domeniu în viața ta de care nu ești tocmai mulțumit. Să luăm de exemplu activitatea fizică. Gândește-te la o acțiune mică, cea mai mică pe care ai putea să o adaugi în viața ta începând chiar de astăzi și pe care să o poți repeta zilnic. Poate să cobori scările în loc să iei liftul, sau să mergi o stație pe jos, sau să faci o flotare sau o genuflexiune de fiecare dată când intri în bucătărie /baie. Secretul este sa identific o acțiune pe care o fac oricum în fiecare zi şi să îi adaug o altă acțiune care să fie atât de mică încât să nu necesite un consum mare de energie sau de voință. Exemplu: de fiecare dată când mă spăl pe dinți (acțiune pe care oricum o fac zilnic), mă ridic pe vârfuri şi încordez mușchii fesieri (o mică acțiune pe care o adaug). E greu?

Bine bine şi ce o să realizez cu asta? Bună întrebare ;-). Mi-ar fi ușor să îți răspund dacă aș putea să te „teleportez” în viitor, peste un an și să îți arăt câte lucruri extraordinare s-au schimbat. Foarte pe scurt, faptul că vei reuși să faci asta zilnic îți va da încredere în tine că poți şi zi după zi vei adăuga noi „mici” obiceiuri în viața ta care îți vor îmbunătăți dramatic starea ta de bine. Pe bune?! Te provoc să verifici! ;-).

Există mecanisme și explicații științifice în spate pe care le vei găsi la o simplă căutare pe Google (de exemplu Tiny Habits, Kaizen, etc.). Poate însă ajunge pentru tine să știi că oamenii care au rezultate procedează în acest fel. Este unul dintre marile lor secrete. Sau poate, o vei face pur şi simplu. Ai făcut tu altele şi mai grele.

Începe cu primul pas

Alege acum un domeniu din viața ta în care vrei să schimbi ceva, identifică o acțiune mică pe care poți începe să o faci chiar de astăzi şi adaugă asta în viața ta. Rezultatele vor apărea în mai puțin de 30 de zile dar o să îți dai seama abia după 60 de zile în mod evident.

Doar fă-o ! (Nike  😉 ) şi ajută-mă cu povestea ta de succes!

Recommended Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search